Gambatte Kudasai;))

Lørdag begyndte mindstemandens dag med opkast og mavekneb - måske det var det pool vand han ved et uheld indtog dagen i forvejen. Mikkel blev puttet i sofaen og der blev sat en film på ipad'en. Sofie og jeg gik ned til frisøren der lå lige udenfor resortet - Vi trængte begge til at få forkælet lokkerne, og halv pris af derhjemme var værd at slå til på. Vi fik en tid over middag, og gik tilbage til resortet igen. Sofie ville gerne bade, så hende og jeg smuttede en lille tur i vandet på vejen. Hyggeligt bare at være os piger afsted. Vi mødte ferieveninden Isabella, og der blev leget, alt imens jeg fik en god snak med hendes mor. Søde mennesker, og sjovt hvordan førstehåndsindtryk kan ændres gennem samtale. Det viste sig, at Frederik var født for tidligt, og derfor havde nogle særlige behov for ro og kontinuitet i hverdagen. Det var derfor han havde reageret lidt voldsomt overfor Mikkel den anden dag. 
Hun fortalte, at de havde investeret i et 4 dages entrekort med en femte dag gratis oveni, hvor man frit kunne vælge imellem de forskellige parker, hvor Magic Kingdom var den ene af dem. De havde dagen forinden besøgt Magic Kingdom, men havde slet ikke haft samme magiske oplevelse som vi. Jeg var glad for vores prioritering, hvor vi havde valgt at give den fuld gas fra morgen til aften den ene dag. Selvfølgelig var vi trætte dagen efter, men efter min mening var der bare noget helt fantastisk over at opleve noget for allerførste gang. Det var også nemmere at tage "ja hatten" på den ene dag, og gøre dagen uforglemmelig for os alle. 

Sofie og jeg nåede lige en hurtig frokost hjemme inden vi måtte gå turen til frisøren igen. Så blev der tøsehygget i hver vores frisørstol. Sofie syntes godt nok tiden blev lidt lang, men hønemor som jeg jo var, ville jeg ikke lade hende gå alene tilbage til resortet. Hun forsøgte nu ihærdigt at overtale mig "Moar jeg er 9 år - der er sti hele vejen" sagde hun og rystede på hovedet, men nej jeg gav mig ikke. Det hjalp dog lidt på humøret, da der blev serveret en cola for damen;). Endelig var jeg også blevet færdig, og vi smuttede omkring supermarkedet hvor Sofie fik prakket et sjippetov med i kurven. 

Hjemme igen var det tid til afslapning i solen, og Mikkel friskede lige så stille op igen. Isabella kom på besøg og der blev leget restaurant og hygget. Efter aftensmaden var der lørdagshygge, og vi voksne satte os godt til rette for at lade os underholde af Anders Matthesen's show 'Anders' - Inden længe havde ungerne smidt deres høretelefoner og var krøbet over i vores arme, for at se nærmere på denne skøre mandsperson på skærmen. Et sjovt gensyn var det, og hvor var han bare efter min mening genial. Vi blev ledt tilbage til tiden hvor popcorn blev indkøbt i pakker med fedt i den ene halvdel og corn i den anden - hvor man SÅ popcorn poppe i gryden (med glaslåg hvis det var helt vildt) og ikke det nymodens pjat med popcornmaskiner (mikrobølgeovne). Tiden hvor man spiste æggesnaps af rå upasteuriserede æggeblommer og piftede det op med lidt kakao når det skulle være virkelig fancy;) Men sædvanen tro lå der alvor bag humoren - En pointe man kunne gå hjem og tænke over. Ryd op i dit liv, lad være med at binde dig til alt det du ikke nænner at skille dig af med - det er kun materielle ting. Find ind til hvem du er bag alle dine kasketter hvis det da er muligt? Gambatte Kudasai - Japansk og betyder "stram dig an" gør dig umage i livet - men gør hvad du selv vil, ikke hvad andre forventer af dig. 
Efter at have sendt en fem seks pakker hjem til Danmark, og med udsigt til en bugnende kælder der snart skulle pakkes ud, kunne det måske være meget godt at få ryddet lidt ud i det materielle gods....Hvem jeg var bag mine kasketter - mor, sygeplejerske, kone, søster, datter, veninde, kollega det kunne nok tage sin tid at hitte ud af .....og med hensyn til at gøre hvad vi selv ville, det var nu egentlig gået meget godt det seneste halve års tid;) 

Søndag smuttede Thomas og jeg på skift i løbeskoene inden morgenmaden. Ungerne kom op, og Sofie trængte til en svømmetur. Mikkel valgte igen at springe over, da han ikke følte sig helt klar endnu. Efter svømmetur og jordbær/banan smoothie var det tid til at vende hjem til huset igen. Jeg gik i supermarkedet da vi manglede syltetøj til pandekagerne;) 
Hjemme blev der kokkereret til den store guldmedalje - Sofie stod for pandekagebagning, og der blev lavet omeletter, bacon, spejlæg og biksemad mums ;) Sidst på dagen smuttede Thomas og ungerne hen i det indendørs Legeland på resortet og jeg nød lidt ego tid med Hr Langer i ørerne på græsplænen;) 
Aftensmaden var den lette løsning - færdigpizzaer der bare lige skulle et smut i ovnen. Efter lidt lektielæsning var det tid til søndagsfilm "En nat på museet II" - stor jubel hos de unge mennesker, og endnu flere genkendelsesscener, da dele af filmen foregik på Air & Space museet og hele Smithsonian området i Washington hvor vi jo for kort tid siden selv havde trasket rundt;) Så var det godnathistorietid og endnu en dejlig weekend var til ende. 

Mandag var det blevet, og en varm dag af slagsen. Vi stegte på græsplænen, indtil vi ved middagstid gik op i legelandet alle fire. Der skulle dystes på diverse spillemaskiner, og bagefter skulle pointene indløses til plastiklegedimser. Jeg rendte af med sejren på boldkastmaskinen, og Thomas mente selvfølgelig bare, at det var et rent tilfælde, og kun mit held....næ nej - jeg vandt ærligt og redeligt, og fik en stor stjerne hos begge mine unger;) Hjemme igen blev fantasien sluppet løs - Sofie byggede et rumskib ud af en plastikflaske til nogle af plastikdimserne, Mikkel fik skabt sig en hemmelig hule, og sådan gik eftermiddagen med hygge og leg. Der blev skrevet postkort - Sidste sending skulle afsted inden vi selv vendte næserne hjem. Skyerne begyndte at trække sig sammen på himlen - Der var regn på vej.

Sidst på dagen smuttede Thomas ned til en omgang massage, og ungerne og jeg gik til poolen. Jeg blev lokket med i vandrutsjebanen, hvilket ungerne havde en stor fest over;) Så var det hjem og lave aftensmad. Da alle var mætte samlede vi os i sofaen og så første halvdel af Zulu Award show - Mikkel fortrak nu hurtigt til legeværelset, da det ikke lige fangede hans interesse - forståeligt nok! Så var det godnattid og en historie skulle der jo til. Jeg havde endnu engang downloaded en historie fra e reolen som vi kunne hygge os med. Jeg havde valgt en under emnet 'højtlæsning' men da jeg var kommet et par sider ind i bogen valgte jeg simpelthen at stoppe oplæsningen da jeg nåede til:...."Det uhyggeligste ved denne mand var ikke, at han var høj og tynd og havde en mærkelig stemme....nej det uhyggeligste var, at manden ingen mund havde....." Arghhhh endte med at have to børn omkring mig som kravlede på loftet istedet for to børn på vej i drømmeland....Ikke første gang at bogen ikke helt havde levet op til emnet den var valgt under.! Men når vi nu var ved emnet, så fik jeg downloadet min bog nummer 16 på rejsen, dog primært valgt fra IBooks, hvor der var lidt mere system i tingene! Jeg forstod faktisk ikke helt hvornår jeg havde haft tid til at læse alle de bøger, men en efter en var de blevet slugt - En fantastisk måde for mig at koble af på når dagens eventyr var omme.
Som afslutning på dagen snuppede Thomas og jeg to afsnit af Monte Carlo - elsker USA. Om de to radioværter Peter og Esben fra P3, som drog til USA og var fuldstændig tryllebundet af denne frihed og højt til himlen kultur de ramlede ind i - Enormt underholdende makkerpar, og virkelig sjovt at høre dem kommentere på nogle af de ting vi netop havde oplevet og stadig befandt os midt i;) 

Tirsdag morgen fik Thomas lokket Sofie ud af fjerene og i løbeskoene. Sammen tog de en runde på resortet - to en halv kilometer, så sejt. Sofie var ret stolt og ret forpustet da hun nåede hjem igen. Jeg kunne fra badeværelsesvinduet se dem løbe forbi nede på vejen - Det fik mig til at tænke på, da jeg som lille pige cyklede afsted med min far til Rødhus på sommerferie. Godt nok var der her ikke tale om samme distance eller transportform, men billedet af Sofie løbende der i hælene på farmand fik minderne frem - så stolt man blev når målet var nået! 
Mindstemanden kom også op, og vi havde planlagt at dagen skulle stå i udflugtens tegn. Regnen var over os, og med udsigt til heldagsregn ville vi køre i Florida Mall og shoppe;) Først lagde vi vejen forbi huset på hovedet - Det var virkelig et vildt syn;) Så gik turen til storcentet, og der blev virkelig shoppet igennem. Godt at solen for det meste skinnede, det ville simpelthen blive for dyrt at bruge regnvejrsdagene i storcentrene;)
Sidste stop var i Universal studio - og nej ikke for at lade os rive med af denne attraktion, blot for at tilegne os endnu et af de famøse glas fra Hard Rock cafe' - Da parkeringen ville koste os den nette sum af 17 dollars valgte vi istedet, at jeg blev sat af og kringlede mig vej ind til cafeen, og så tilbage til den ventende gangsterbil;) 

Hjemme igen blev aftensmaden hurtigt sat på bordet og derefter kaldte anden del af zulushowet. Well Well jeg måtte nok sande, at jeg ikke fandt det specielt underholdende - måske jeg var ved at blive lidt stramtandet her på vejen mod de 40;) 
Nu var det jo tirsdag hvilket betød endnu et afsnit af Mikkel Beha's rejseeventyr - Det blev igen slugt med stor nydelse. Da de pludselig svømmede med havskildpadder, og på stranden fandt en forladt havskildpadderede blev minderne fra da vi besøgte skildpaddeøen på Borneo vakt til live - Da der sent om aftenen pludselig blev råbt 'it's Turtle time - og vi blev vidner til det mest fantastiske øjeblik, da havskildpadden fredfyldt lagde sine æg på den sorte strand. 
Så var det igen godnattid. Thomas og jeg snuppede endnu et afsnit af Monte Carlo, der nu var ved at kløjs lidt i dette frie liv. Der var alt for meget af alting - ingen grænser, ingen regler... Ja det kunne godt blive lidt for meget af det gode;)) 

Onsdag - sidste dag i vores "lejehus". Den skulle nydes - Vi fik spist morgenmad og traskede ned til poolen, hvor der blev badet og solet. Vi ville komme til at savne vores lille hus. Det havde været et par skønne uger, men nu var vi også klar til at komme videre. 
Sofie var blevet lovet fletninger, så hende og jeg gik om eftermiddagen ned til poolen igen, hvor der blev flettet løs. Smuk var hun og smuk blev hun;)
Hjemme igen begyndte vi så småt at pakke sammen og få ryddet op, da vi skulle tidligt afsted den næste dag. Aftensmaden bestod af alt godt fra køleskabet, og så var ferien her på Regal Palms snart ved at nå sin afslutning. Imorgen ventede en spændende dag - På kurs mod fjerne kyster;)

 Sofie og ferieveninden Isabella

 Mikkels restuarant;)

 Hvor mange mennesker bor der lige her;))

 Muuums;)

 Så skrives der postkort;)


Seje morgenløbere;)



 Det var mystisk;)

Nye venner i familien - Orango og Sara;)

 Mum & Dad;)

 Brother & Sister;)


Smukke miss Sofie med ny frisure;)

Kommentarer