Fra huer og vanter til bikini og klip klapper - Florida vi glæder os.......

Onsdag morgen var vækkeuret igen på arbejde. Vi skulle igen i luften, denne gang i sydlig retning med destination Orlando - Florida. Væk fra sne og kulde, og nyde den resterende del af turen under varme himmelstrøg;)
Vi kom afsted og rettidigt i lufthavnen. Igennem sikkerhedskontrollen var der en sød dame der sagde "Hey Buddy, What´s your name?" til Mikkel, hvortil Mikkel svarede "My name is Mikkel" og hun spurgte videre om hvor gammel han var, og han svarede "Five" - Så sejt af en lille mand, der helt tydeligt havde udviklet sig på rejsen. Både sproget og modet til at svare var kommet til ham - Stolte forældre var vi;)
Vi lettede og kunne nedenunder os se Pentagon, Monumentet og The Reflection Pool - Et smukt syn denne morgenstund. Flyturen tog omkring 2 timer, og jeg satte mig godt til rette med Klovn filmen på I Pad´en - Åhh så tåkrummende den er;).

Vi landede i Orlando - med blå himmel, små hvide skyklatter og en temperatur på 26 grader. Nu var vi igen i vores rette element. Shortsene kom til sin ret - helt ærgerligt at tourguiden nu ikke længere skildte sig sønderligt ud. Måske skulle han have beholdt vinterjakken og NyC huen på;) På vej ud på toilettet henvendte en dame sig til mig for at rose vores børn, som hun syntes havde været så velopdragne ombord på flyet ;)))
Vi fik hentet baggagen, satte os til rette i ankomsthallen, og Thomas gik på jagt efter vores lejede bil for de næste 5 uger. Hurtigt fik Mikkel spottet en jævnaldrende dreng der sad lidt fra os. Mikkel ville gerne have mig til at bryde isen, så vi fik spurgt om han ville lege. Inden længe var de igang med en sveddryppende fodboldkamp, spillet med en bold lavet af tape fra posthuset dagen i forvejen, hvor de havde samlet noget overskudstape i en kugle. Sejt og dejligt at opleve at de kunne bruge deres fantasi til at skabe noget og bruge det!

Thomas kom retur, og vi gik i samlet trop hen til vores bil - En hvid Dodge, en rigtig gangsterbil ;) vi satte kursen mod Tampa Bay hvor vi skulle bo de næste par dage. En køretur på halvanden time - Vi cruisede afsted i Dodgen og nød den blå himmel og varmen. Vi nåede hotellet og efter en hurtig tjek ind smuttede Thomas og ungerne afsted igen for at handle ind til aftensmaden. Jeg kunne nyde at være helt alene hjemme - noget der ikke skete ofte i denne tid ;) Jeg nød stilheden og fik lige Skypet hjem til mine dejlige forældre. Så var freden forbi og aftensmaden skulle tilberedes. Mikkel meldte sig fluks som grøntsagssnitter, og snittede løs med vores uundværlige lille lommekniv der havde fulgt os i tykt og tyndt;)
Efter maden maste vi os alle fire sammen på den ene af sengene og så det første afsnit af Fraglerne. Ren nostalgi for os voksne - for Mikkel var mødet med Gorgorne lettere traumatisk, så han valgte at gemme hovedet som en anden struds da de tonede frem på skærmen;)
Så var det godnat - nu i Florida;)

Torsdag sov vi længe - dog havde vi selskab af hotellets vækkeur, som lige ville prøve os af, men det blev der slået hårdt ned på straks. Thomas tog løbeskoene på, og kunne denne gang undlade den røde Angrybirds Bird hue. Mikkel vågnede op og sulten meldte sig hurtigt. Vi fik Sofie op og gik ned i morgenmads restauranten. Det var evigheder siden, at vi havde været på et hotel, hvor der blev serveret "siddende" morgenmad - Thomas stødte til os dernede, og vi hyggede sammen omkring morgenbordet.

Dagen skulle bruges til det vi hvert især havde lyst til. Der var ikke lagt planer - ingen storbyer der skulle  udforskes, ingen gravsteder, bygninger eller statuer der skulle foreviges. Nej dagen idag var officiel dasedag, og samtidig var det den første forårsdag for østkystens befolkning. Springbreak var over os, så der var mange amerikanere der også havde ferie i disse dage.
Vi tog os god tid til at komme igang, og fik et opkald fra Olde Edith på Skype - Så dejligt at snakke med hende og fantastisk, at have en oldemor som lige Skyper til os - hun er en sej og fantastisk dame. Kort efter lykkedes det at komme på 'barselsskypevisit' hos den lille nye familie i Schweiz - åhhh så smeltede vores hjerter. Den lille lækre dreng som lå så fint der - lille bitte med en kæmpe sut i munden. På et tidspunkt fik han fat i sutten og kastede den helt over i den anden ende, hvilket vakte stor begejstring hos Sofie og Mikkel ;) Ham var de ret sikre på, at de ville komme til at kunne lide ret så meget - Det kriblede godt nok noget i mig for at komme til at mærke ham, men det må vente lidt endnu. Så dejligt at se dem alle tre.

Ungerne og jeg smuttede bagefter i poolen. Thomas blev på værelset, hvor han prøvede at udtænke det næste træk i vores rejseplan. Hoteltaksterne var skruet en ekstra tand i vejret pga Springbreak, så det var ikke let at finde noget rimeligt i området. Det endte med, at vi besluttede at blive på det samme hotel to ekstra overnatninger. Det var ikke en billig løsning, men alternativerne var endnu mere omkostningsrige i denne weekend.
Efter frokost gik ungerne og jeg en tur i poolen og spabadet endnu engang. Derefter gik ungerne op til Thomas og jeg tog en blunder på drømmesengen - ahhhh. Sidst på eftermiddagen smuttede jeg i løbeskoene - det blev en varm affære, men dejligt igen at kunne løbe afsted i varmen. Vel hjemme igen overtog jeg thomas's tjans som ipadspilshjælper. Sofie ville begynde et nyt spil og skulle bruge et brugernavn og sagde: "jeg skal da bare skrive 'Mikkel' ikke?" Hvorpå vi kiggede lidt undrende på hende, indtil vi forstod at brugernavn lød som 'brornavn' i hendes ører - sødt ;)

Thomas kørte i supermarkedet, men måtte lige holde ind på vejen, da et firben var kommet med som blind passager i forruden;) Aftensmaden blev igen nydt på værelset - nudler med grøntsager! Endnu et afsnit af Fraglerne blev set, og så var det godnat efter en skøn afslapningsdag i varmen.

Fredag - ahhh så nærmede weekenden sig, og der var udsigt til endnu en solrig dag. Ja det kunne jo i og for sig være ligegyldigt om det hed fredag, mandag el, onsdag for vores vedkommende, men det var det ikke. Fredag, lørdag (og søndag;) betød snold og sodavand og lidt ekstra hygge. Vi var nødt til at holde lidt igen de øvrige dage, hvis vi skulle undgå overvægt på hjemrejsen ;)) Igen gik vi sammen til morgenbordet, og bagefter retur på værelset hvor der blev lavet lektier og tegnet tegninger. Så smuttede vi i badetøjet og fandt solcremen frem for swimmingpoolen kaldte. Skønt at ligge og koge i varmen og pludselig blive ringet op på FaceTime af sin dejlige veninde Louise. Et hyggeligt gensyn med hende og hendes skønne piger derhjemme, som lavede fis og ballade med os;) Hende savnede jeg nu også ret så meget;). Thomas gik op og fik flyttet værelse, da det var en del af aftalen for at blive to ekstra nætter.

Efter frokost og lidt afslapning kørte vi mod Tampa City. Lige i nærheden af vores hotel holdt vi ind, da der tilsyneladende var en vældig festivitas at spore - Det viste sig at være 'the grand opening' af en butik - ungerne fik lavet ansigtsmaling, Sofie prøvede trampolinen og begge strøg til tops på klatrevæggen - et sjovt lille indslag;) Vi nåede derefter byen og parkerede tæt ved floden. Vi gik ned på en fin lille legeplads, hvor ungerne kunne stege lidt i heden. En ganske fin by med en del museer der kunne besøges, men det var ikke med i vores planer!! Efter en lille gåtur langs floden var det retur mod bilen. Hjemturen tog en rum tid, da der var kæmpe kødannelse på motorvejen, så vi fik kringlet os udenom og fandt hjem igen.

Vi slog et smut forbi supermarkedet og købte ind til pitabrød. Klokken var blevet halv otte før vi kunne nyde maden, og bagefter var der overraskelsesfilm i ærmet. Vi slængede os på den ene af de gigantiske king size senge vi nu havde fået, og tourguiden havde 'En nat på musseet' klar  - Efter en lidt uhyggelig begyndelse, hvor Mikkel igen lavede strudsen, hyggede vi og morede os over denne ganske underholdende film med dansk tale. Det gjorde den ikke mindre spændende, at meget af handlingen foregik i museet vi netop havde gæstet i Washington, og udendørsscenerne var skudt i central park - ungerne var ellevilde over at kunne genkende 'kulisserne'. Film ses bare helt anderledes, når man har været der selv;) Nu kunne Sofie og Mikkel bedre forstå, at vi havde så travlt med at komme ud af museet den anden dag;) Mikkel sagde godt nok efter filmen til Thomas:" Altså hvis du fik job på det museum, så ville jeg sige nej til at tage med dig på arbejde om natten.......eller også ville jeg sige ja".....sagt efter lidt betænkningstid ;)) Så var det afsted til drømmeland - mon der blev drømt om dinosaurusser og hulemænd denne nat?...

Ronald Reagan airport;)

Den lille snittemand

Mikkel ;)

Ahhhh;) - godt nok kan den kradse klorlugt ikke fornemmes på billedet - host host ....

Søskendekærlighed;)

Skolemat - og lillebror "hjælper"....

Grrrrrrrr;)

Smuk sommerfugleprinsesse;)

En nat på museet - og fredagssnold;)