Agressive Hættemåger og Pelikanshow i Sct Petersburg....

Lørdag morgen trak Thomas igen i løbeskoene fra morgenstunden. Vi andre sov længe, og først da Thomas var kommet retur gik vi ned til morgenmaden.
Igen en dag uden planer - Jeg var næsten ved at blive rastløs;) Sofie og jeg gik en tur ned til poolen hvor der blev solbadet, spillet uno og lavet svømmekonkurrence - hun slog mig i crawl den bette ;) så var det blevet middagstid og vi gik op på værelset til drengene. Thomas pakkede en rygsæk og begav sig mod posthuset - en gåtur på små 5 kilometer hver vej - men han var klar - noget med en kampvægt der skulle holdes....imens hyggede vi på værelset og jeg fik lokket ungerne med ned til poolen, det var ikke et vejr at være inde i;)
Eftermiddagen bød også på masser af skønne billeder fra kollegaerne der var til Thomas Helmig koncert - Dejligt at være lidt med på sidelinjen, og se dem skeje ud i deres lædebukser;)

Sidst på eftermiddagen hoppede jeg i løbeskoene til endnu en varm omgang løb...det et længe siden jeg tog 5 på 25....... Men det må da tælle, at man kom afsted ;)) Vel hjemme igen hoppede jeg i bad og derefter kørte vi hen på "Fridays" - på en lørdag!! Drengene spiste spareribs op til begge ører og os tøser mæskede os i burgere;) Så var det hjem til en ny surprice - Børne MGP wauw.....så hyggeligt at se det sammen, dog valgte Mikkel at gå i skabet da hans absolut ikke favorit sang skulle synge i finalen.... Og endte med at vinde;)) Det var fuldstændig uforståeligt for ham, at det ikke blev hans favorit der vandt - tja man skal jo lære det på den hårde måde indimellem....han valgte så bare at gå i hi;))))  Vi fik ved samme lejlighed hørt vindersangen i det voksne MGP - for en gangs skyld måske noget vi kunne være bekendt at gå videre med.
Da skuffelsen over børnevindersangen havde lagt sig lidt bukkede mindste mand under for søvnen - dagen efter ville byde på nye eventyr i nye omgivelser;).

Lørdag nat havde vi lidt natteroderi, da Mikkel ud af det blå fik en ordentlig omgang næseblod. Så vi vågnede søndag morgen op til en noget makaber kulisse med blodpletter på lagner, puder og dyne.... Vi fik spist morgenmad og fik pakket gangsterbilen. Et nyt rejsemål var tegnet ind, og vi satte nu kursen mod stranden. Vi skulle bo tæt ved Sct Petersburg - ca en times kørsel fra hvor vi var.
Vi valgte at køre mod Sct Pete´s  Beach først. Vejret var ikke det vi danskere ville kalde officielt strandvejr, men temperaturerne var der intet i vejen med, og solen tittede da også ned på os imellem skyerne.
Vi slog os ned i sandet, og pakkede glade madpakkerne ud. To sekunder senere var en hættemåge igang med at stjæle Thomas´sandwich ud af hånden på ham - dog uden held. Thomas nåede lige at advare os andre førend en anden måge have heldet med sig. Efter et styrtdyk bagfra fik den stjålet et pitabrød ud af hånden på Sofie....Vi måtte nærmest gå i flyverskul for aggressive hættemåger - at tage en bid var med livet som indsats;).
Sofie og Mikkel fik badet i den Mexikanske golf - vandet var smukt turkis, og kun en smule køligt. Vi kørte videre mod det nye hotel. Vi kørte langs kysten og beundrede de mange kæmpe villaer der skød op langs vejen. Vi lagde lige vejen forbi en legeplads hvor ungerne hurtigt satte en leg igang. Thomas og jeg satte os på en bænk - Thomas gabte og sagde "Hvad kan man dog blive så træt af?"....Hvortil jeg kunne svare, at man kan blive meget træt af at have lænet sig op af en fugleklat og nu være tværet ind i Bird Shit...., og det var selvfølgelig ikke tourguiden - mr perfekt der havde lavet stuntet - Jeg måtte hen og skifte til ny t-shirt - Damn birds...

Vi kørte mod hotellet, ungerne nedlagde veto på aftensmaden, så det blev "Det gyldne M" - synes ellers jeg havde fået nok af fuglerelaterede indslag for denne dag, men en wrap derfra var ikke sådan at kimse af;). Sofie fandt Ipad´en frem og Mikkel var i det kreative hjørne med malebogen. Thomas og jeg satte os godt til rette med den restende del af "The Descendant" som vi aldrig fik set færdig i San Francisco pga Mikkels Malaria alarm...Nu skulle man jo tro, at vi havde haft tid nok til at få den vinget af tidligere, men tiden fløj afsted. En smuk men lidt trist film i underskønne omgivelser på Hawaii - Det bragte lige minder op om den skønne uge vi tilbragte der sammen med familien Overgaard. Vi var kommet i film mode, og nuppede lige "Steve Jobs" bagefter - en fremragende skildring af fighteren over os alle.

Mandag vågnende vi op til regnvejr - Vi tog os god tid til at samle os sammen, og trods lidt nedadhængende mundvige over at vi ville køre en tur, lykkedes det os at få samlet tropperne. Vi kørte ind til Sct Petersburg, og gik en tur langs havnen. Så på bådene og blev helt opslugte af de enorme Pelikaner der lavede "show" i vandet. De svævede majestætisk afsted, for at dykke ganske kluntet - enten utrolig dårlige til at lande, eller også lykkedes det dem at fiske på denne måde;). Det vakte begejstring, og surmuleriet var pist væk. Vi gik mod bilen og maverne knurrede, så var det jo ganske belejligt at vi havde parkeret ved en Subway.
Vi kørte derefter til et outlet, da dagen jo ikke lagde op til strandvejr. Nye løbesko, løbeshorts og parfume til mor, ungerne fik længe lovet Lego....og nåh ja Thomas fik strømper;). Vi kørte retur mod hotellet. Lego pakkerne blev åbnet, Thomas kørte hen for at handle ind til aftensmaden, og jeg agerede Legosamlerinstruktør.
Aftensnmaden blev denne aften frosne købelasagner tilberedt i mikroen - Mikkel var i den syvende himmel over lasagnen, der dog ikke helt kunne måle sig med mormors;) Håbede inderligt at ungerne klarede dette halve år på alt andet end speltmåltider.....;)

Frihedsgudinden;)

Lidt inspiration til jobbet.... Jeg tog gerne kampen op for den spot inde på Nord;))

Kreative Mikkel ....... Okay lidt hjælp fra sin mor....

Gangsta Sofie og hendes Bro.....

Sofie og Colombus

Mine drenge ;)

Vi sneg os ind på hr Pelikan

Åhhh ja gastronomi og legobygning ;)