En kærkommen dasedag i paradis;)

Det var blevet tid til at tage afsked med San Diego, for at sætte kursen mod Los Angeles. Vi havde nydt dagene her, og fået set en lille flig af denne kæmpe by. Vores overvejelser gik nu på at besøge Legoland på vejen mod Los Angeles, men vi valgte at droppe det. Vi har haft mange begivenhedsrige dage den seneste tid, og besøget i Sea World dagen i forvejen havde gjort stort indtryk på os alle, så vi følte ikke, at vi kunne rumme endnu en attraktion.
I Stedet tog vi en afslappet morgenstund, hvor Thomas fik snøret løbeskoene igen, og vi fik tid til at tegne og se film inden køreturen. Vi nåede også en Facetime snak med farmor og farfar - dejligt som altid at se dem igen.

Så var det tid til at komme afsted. Efter en times kørsel på den syvsporede med ca. fire lag motorvej, gjorde vi et stop, og Thomas tog en rask fangeleg med ungerne. Så kunne benene hvile igen imens vi kørte videre indtil frokost tid, som igen blev nydt på bagsmækken;) Da alle var mætte satte vi kurs mod Laguna Beach - en lille forstad til Los Angeles. Stranden som vi tidligere havde beskrevet som paradis havde vi valgt som base for de næste par dage. Vi nåede byen ved 13 tiden, og stilede direkte mod legepladsen. Thomas og jeg tog os en slapper på bænken, og nød solens stråler.  Efter endnu en fangeleg på stranden, og en lækker is  - ups, men den lokkede, og sidst vi var her, var der weekend, og derfor masser af mennsker og meget lang kø til isboden, så der havde vi droppet isen. Denne dag var der stadig liv, men meget mere roligt. Så var det tid til at komme på hotellet. Et skønt lille hotel med opvarmet pool lige udenfor værelset. Lige hvad vi trængte til, da det var en rum tid siden at badetøjet havde været i brug. Vi sprang alle i - skønt. Så var det op og få varmen igen. Temperaturen denne dag var omkring 16 grader, så man skulle helst være i solen for at få varmen. Jeg satte mig og nød solskinnet udenfor værelset og fik skrevet postkort til olderne, imens snuppede ungerne et Ipad øjeblik, og Thomas var sendt i supermarkedet efter aftensmad - perfekt fordeligt ;) Efter dejlig aftensmad bestående af grøntsager og nudler med broccoli - ja det lyder nok ikke så lækkert, men grøntsager var bare så savnet;). Så satte vi os til rette alle fire og så "Flyvere" - og sjovt nok var der et hangarskib med i filmen;)

Torsdag vågnede vi op til herligt vejr - Der var lovet over 20 grader, og så på vores afslapningsdag - det kunne ikke være mere perfekt. Thomas løb en tur, og imens vågnede mindstemanden, så vi gik hen i "restauranten" og hentede morgenmad, som bestod af ristede bagels med smør og varm kakao - så kan det nok være, at Sofie fik øjne da vi kom retur;). Da Thomas kom tilbage, bandt jeg løbeskoene og løb en lille tur. Jeg fik anbefalet en lille rute af tourguiden, og den var virkelig smuk. Med kig ned til små strande og det smukke turkise hav, løb jeg på en sti i en smuk smuk park med masser af farverige blomster. Så var det tid til morgenmad, og en dukkert sammen med ungerne. Imens var tourguiden igang med at lægge nye planer for rejsen. Så var der dømt dasetid, og jeg brugte min ved poolen - ahhh.

Da vi nåede frokost smurte vi sandwich og gik det korte stykke vej ned til en dejlig strand. Thomas ville nu gerne have nydt maden uden sandet, men bøjede sig for flertallet - Børn, sand og mad er ikke en heldig konstellation i Thomas´s verden;) Men det lykkedes os at nyde frokosten uden problemer. Værre gik det for den russiske familie ved siden af, da den ca. ti årige lidt buttede datter valgte køletasken af flamingo som stol. Cracsh bum bang sagde det, og så sad hun nede i boksen. Den lettere overvægtige familie gik helt i stå midt i udfoldning af stole og diverse. Stod bare som stivnet og kiggede opgivende på datter nede i køleboks.....Hvem ved, med det indtag af burgere og pizza vi er oppe på kunne det blive os næste gang ;))

Hen over hovederne på os fløj Pelikaner i parade, delfinerne gled forbi og en hval kunne skimtes længere ude. Vi gik en lille tur i den smukke park, hvor vi tidligere på dagen havde løbet, og hilste nu på en kanin og et jordegern på nært hold. Samtidig kunne vi nyde synet og duften af lavendler, kæmpe agaver palmer og andre smukke farverige blomster.
Jeg fik læst lidt op på byen vi befandt os i. Meget kendt for sine mange kunstgallerier, som er yderst velbesøgte. Byen har masser af flotte nedgange til havet, og den vi valgte førte ned til "Treasure Island", hvor man med held kunne se masser af søstjerner, krebs og hummere - men vi så nu ingen denne dag.
På vej hjem fra stranden gik Thomas og ungerne hen i supermarkedet for at købe nye tusser. Det var tiltrængt, for tegningerne suser om ørerne på os;) De fik set endnu flere vilde amerikaner biler på vejen. Senere gik Mikkel og Thomas igen en drengetur, for at se på flere luksusbiler - dem er der mange af her!

Til aften gik vi hen til Ruby´s Diner, som ligger ved siden af vores hotel. En ægte amerikansk diner med gamle biler parkeret udenfor, 60´er musik i højtalerne og lækre lækre burgere og fritter;). Da vi skulle til at gå, blev vi stoppet af et ældre amerikansk ægtepar, som lige ville høre om Thomas var fodboldspiller, da han havde Man U trøje på;) Ej det var han så ikke, men vi fik os en lille snak med dem. De roste vores "yndige" familie - De var så venlige og åbne og beærede over, at vi kom så langt væk fra for at besøge deres land. Sådan er de bare, de amerikanere! De virker til at have så meget overskud, og roser uden at ville have noget til gengæld. Det virker til at ligge så dybt i dem, at det er sådan man er overfor andre. Det er stort at opleve og jeg håber, at kunne tage bare en lille flig af det med hjem til Danmark - Det kræver så lidt, og kan betyde så meget;)