Lad øhop eventyret begynde...

Så blev det tirsdag - en uge til juleaften. Det er bare så svært, at tage julemænd, snemænd, juletræer og julekugler alvorligt her i varmen. Men en oplevelse det er det - og uden tvivl en jul vi aldrig vil glemme. Der bliver sendt ekstra mange tanker hjem i denne søde juletid. Nu får vi jo snart besøg hjemmefra. Det glæder vi os SÅ meget til. Dagene bliver talt ned, og det bliver så fantastisk, at se vores skønne venner igen og så i disse smukke omgivelser. Nej hvor skal vi hygge os!;)

Vi har haft et par gode dage i Hua Hin - på et musik hotel denne gang. Det var en anderledes oplevelse. Vi boede på Rolling Stone værelset, hvor der tilmed var et orgel til fri afbenyttelse;)!!. Vi følte nu nok, at vi havde fået det ud af Hua Hin som vi ønskede i denne omgang, så derfor blev de ekstra dage ikke brugt på mere sightseeing. Tiden tilbragte vi istedet ved poolen, som her var super. Mikkel fik øvet sine svømmekundskaber, og svømmer nu fint uden luffer, dog med dykkerbriller på. Sofie er en vandhund og nyder at plaske rundt i vandet, øve spring og dykke, og med svømning på skemaet dagligt, er hun en supersvømmer;).

Så skulle det endelig lykkes for os at få pladser på nattoget, så vi kunne vende kursen mod Koh Samui, hvor vi nu er ankommet i god behold. Dog lidt groggy ovenpå en anderledes og "spændende" rejse. Vi havde valgt afgangen fra Hua Hin kl. 21.54, og ville så være fremme i Surat Thani kl. 5.48. Valgt og valgt...det var de eneste pladser vi kunne få, og det var overkøjer til os alle fire. Okay dem snuppede vi, og vidste jo ikke helt, om det var til vores fordel - vi blev klogere. Vi havde valgt at beholde vores hotelværelse en halv dag ekstra, da det ellers ville blive en lang dag, når først vi skulle rejse til aften. Vi tog ind til Hua Hin og spiste aftensmad, og dernæst ind på stationen for at vente vente vente....sammen med en fantasillion myg - heldigvis havde vi myggespray med, og var man tilstede på Hua hin station i går aftes, ville man have set hele familien Overgaard tage bad i myggelotion - ikke et eneste stik blev det til;)

Med hensyn til togdriften kan man roligt sige, at DSB ikke er ret meget længere fremme end Thailand - Man må også her påregne en vis forsinkelse - Vi kom afsted kl. 23.15 og ankom kl. 7.30! Ungerne tog ventetiden rigtig flot. Toget kom, og vi fik lagt os op i "hattehylden", med skarpe lysstofrør og pibende ventilationsfaner i midtergangen. Jeg tog en "hylde" sammen med Mikkel - og mine ben fungerede som sengehest hele den lange nat;) Mikkel sov nærmest inden vi havde forladt Hua Hin, Sofie og jeg lå overfor hinanden og der gik lidt tid, hvor vi lå og kiggede hinanden i øjnene før hun smuttede til drømmeland - Jeg troede ikke, at jeg ville få lukket et øje, det lykkedes dog men at sige, at vi voksne vågnede friske og veludhvilede her til morgen vil nok være en sandhed med modifikationer.

Vi fik hurtigt købt billetter til bus og færge fra stationen i Surat Thani, og blev kørt ca. 1 1/2 time til Donsak Pier. Morgenmad var det ikke blevet til endnu, og da jeg så hørte en af medpassagererne sige at busturen ville vare omkring 4 timer, var panikken ved at brede sig. Jeg brugte det meste af køretiden på at overbevise mig selv og Thomas om, at der da umuligt kunne være 4 timers kørsel til kajen - det var der så heller ikke, så panikken blev afmeldt;) Så med hurtigfærge i 45 min og endelig - Koh Samui;) Vi var så de voksne på overfarten, der var ikke andre med børn, og de fleste øvrige havde vist kun en ting i hovedet - Full moon party imorgen!;) Vi er tjekket ind på et fint hotel med havudsigt og fin pool. Vejret virker lidt ustadigt nu - en smule finregn og lidt vind, men stadig meget varmt.

Nu tager vi en slapper på værelset efter at ungerne har afprøvet poolen. Vi har lidt sjov af Mikkels meget bestemte afvisninger, når han ikke gider os: "No, Nixen Bixen, Nix, Jeg siger nej, Vi stopper, Nul";)))) Fantastisk at være 5 år, så har man helt styr på hvad man vil deltage i!

Nyd julehyggen derhjemme, og tak for alle de dejlige hilsner der strømmer ind. Det er så skønt at få nyt hjemmefra, og vide at I følger med i vores eventyr;)

Fortuna - Talay Taras´s lille bestemmer hund kom lige på visit på vores terrasse ;)

Privat morgenmadsbuffet på Musik værelset ;)

Sofie har lært kunsten at flyde :)

Vente vente vente på toget;)