Øhop med julefest og Phangnan tatoos.....

Onsdag blev store udflugtsdag på Samui - vi havde jo reelt set kun den ene dag til at få set noget af øen, da turen hertil jo var blevet forsinket lidt. En gråvejrsdag - perfekt til udflugt ;) vi tog en taxa ind til Lamai centrum hvor tourguiden havde planlagt minigolf. Denne gang fik vi udført missionen, og selvfølgelig med Thomas som sejrsherre - det skal dog siges, at Sofie fik hole in one på allerførste slag, og det var der ingen der kunne gøre hende efter ;) Mikkel gik op i det med krop og sjæl, og klarede hele18 huller med fuld koncentration ;) Han havde dog skævet til de grå skyer hele vejen derhen, for han var bange for at regnen igen skulle sætte en stopper for vores foretagende;))
Efter dysten blev det tid til frokost - og ungerne spottede hurtigt "det gyldne M" hmm og så på en onsdag - lad os bare sige at vi har taget forskud på juleferien et par gange allerede. Dejligt at sidde udenfor og spise frokost, og det helt store, var oplevelsen af flyene til Samui, som havde rute lige hen over hovedet på os - det vakte begejstring hver gang. Dog var vi ved at tro at himmelen faldt ned første gang vi oplevede det. Jeg var fuldstændig handlingslammet og stod selvfølgelig med kameraet i hånden. Det er ikke første gang et kodac moment er blevet forpasset fra min side, pga handlingslammelse ;))))))
Sidst på dagen, efter timeout på hotellet, tog vi en tur til "Fishermens village" - en lille hyggelig havneby med masser af liv, restauranter og souvenierbutikker. Vi spiste indisk - virkelig lækkert, men slet slet ikke Spicy nok til vores efterhånden vante ganer ;) Forhåbentligt får vi mulighed for et lækkert indisk måltid mad med vennerne når de ankommer, det plejer at være vores foretrukne spise i deres selskab, så tankerne blev også henledt til dem under måltidet, for nu er de på vej, og vi glæder os til at se dem snart;)

Torsdag gik turen mod Phangnan, hvor Søren og Thip bor - Sofie og Mikkel har døbt den "Søren og Thip øen" så den hedder ikke andet nu ;) Vi kom til et fantastisk resort "Milky Bay ". Det sødeste personale vi til dato har mødt, der blev råbt Hello and welcome fra alle kroge da vi ankom, og stemningen her er bare i top. Torsdag eftermiddag gik vi de ca. 500 meter hen til Thips restaurant - ungerne var så spændte på at møde hende. Thip har den fineste fiskerestaurant lige på stranden, og det var skønt at hilse på hende igen. Søren var i phuket og kom først sent hjem, så ham måtte vi vente med at hilse på. Vi gik langs stranden tilbage til resortet, og spiste den lækreste spaghetti siddende nærmest i vandkanten med blikstille vand og så solen gå ned. Det var en smuk aften, ungerne spillede bordtennis i baggrunden og vi kunne sidde og nyde øjeblikket. Det kan godt være lidt svært hele tiden at omstille sig fra det ene sted til det andet. Nogle steder er bare mere anonyme og mere et "opbevaringssted på gennemrejsen" for os. Vi var enige om, at det her, det var paradis, og et sted der vil blive husket.

Fredag havde vi set frem til, for der stod den på mødet med Søren og julefrokost på en af Sørens restauranter inde i byen. Mikkel og Sofie var så spændte på at møde ham Søren, så da han kiggede forbi resortet om formiddagen var det et stort øjeblik for dem;)) Julefrokosten på Outlaws Salon senere var et kæmpe hit. Vi sad ved et super hyggeligt dansker bord og fik vendt nogle rejseerfaringer med nogle søde mennesker. En del af selskabet bestod af nogle yngre herrer i start 20'erne - puha det er længe siden man selv var der, og hold da op en let tilgang de har til livet ;)) Ungerne var både med i køkkenet og bag baren, og de havde en kæmpe fest. Tilmed havde Søren modtaget en overraskelses pakke som sygeplejeveninderne havde fået sendt dertil. Det var virkelig lækkerier - perleplader, ugeblade, julepynt og musik, nytårspynt, og matadormix - jeg var rørt til tårer. Tænk sig, at de havde tænkt på os, det bragte bare så meget lykke;)

Lørdag var igen store udflugtsdag. Vi lejede en jeep og kørte øen tynd. Der var cd afspiller i bilen, så den fik fuld gas med nissebanden i Grønland som var med i pakken fra tøserne;)) Vi begyndte ved "Paradisvandfaldet". Det klareste rislende vand, som Sofie og Mikkel tog sig en dukkert i. Dernæst et kinesisk tempel med den smukkeste udsigt over regnskov og hav. Her pådrog Mikkel sig en fin Phangnan tatovering på overarm og hofte (hudafskrabning), øv men nogle gange har benene bare for travlt. Herefter kørte vi til "Malibu beach". En lækker strand med det fineste sand.
Så kørte vi videre ad meget smalle, og meget stejle veje, til vi blev is trængende og gjorde stop. Jeg kan godt mærke, at alderen går den vej, at man hænger lidt ekstra i håndtaget i bilen, og siger mærkelige uhhhh lyde, når det går lidt for vildt for sig (30 km i timen kan altså godt føles vildt !!) Da isen var nydt var det tilbage i bilen. Her gik det så galt! Sofie tog vejen gennem bagsmækken og landede knæet på en skarp kant på bagsædet, med en dyb rift til følge. Så måtte sygeplejersken i aktion, og havde heldigvis steristrips med. Men flængen var dyb, så da vi passerede en lille hospitalsklinik blev vi enige om, at det nok var bedst at få skaden tilset der. Der var ingen tvivl i den meget søde læge sind, det skulle syes, og det endte da også med 7 sting. Sofie var godt nok ked af det, men da først bedøvelsen var lagt, under akkompagnement af mig og Sofie syngende på loftet sidder nissen....i en lettere anstrengt udgave, så lettede nervøsiteten. Sofie var så glad bagefter, at hun var nødt til at give lægen et knus, fordi hun havde gjort det så fint. Desværre betyder det en uge uden badning, og det er da ikke til at bære, specielt nu hvor vi meget snart skal hygge os med vennerne. Men Sofie tager det med oprejst pande.
Sidste stop på udflugten var Søren og Thips gamle sted "Same Same" hvor vi fik en lille snak med en af de to danske piger der nu ejer stedet. Så vendte vi jeepen mod resortet igen, og spiste den lækreste burger på Sørens "Food factory", inden det var hjem under dynen og se det 21. Afsnit af julekalenderen med matadormix uhmmm ;))
På trods af uheldet takker vi endnu engang tourguiden for en oplevelsesrig dag;)

Glædelig 4. Søndag i advent til jer alle derhjemme ;)

Fuld koncentration;)

Aftensmad i vandkanten
Julehygge med Thip ;)

Små nissehjælpere i køkkenet ;)

Kathrine og Casper - søde mennesker - tak for sidst;))

Old buddies ;))

Gæstebartendere:)

Paradisvandfaldet - desværre ikke det fra "UP" måtte Mikkel erkende ;)

Sofie på hospitalet

Luksusforkælelsesoverraskelsespakken;)) Tak skønne veninder ;))