En Eventyrlig dag;)

Talay Tara vinder virkelig en plads i mit hjerte - Der bor ikke så mange her endnu - deres højsæson er januar og februar. Det gør os faktisk ikke noget, at stedet ikke er overfyldt. Det er de sødeste mennesker der arbejder her. Vi har et par aftener valgt at få de lækre thai retter bragt fra restauranten, så vi kunne sidde hjemme og hygge over aftensmaden.Det er ren afslapning i smukke omgivelser.
Stranden er vi ikke begejstrede for, den ligger ca. 500 meter fra resortet, og er ikke indbydende til solbadning, men det gør ikke noget, når der er en skøn pool ved huset.
Jeg lånte en cykel tirsdag, hvor Mikkel og jeg cyklede en tur langs vandet. Der ligger små hyggelige restauranter, købmænd og en skrædder, hvor jeg lige kunne få ordnet en nederdel:)
Jeg cyklede derind igen om aftenen, og købte thai mad med hjem - Det var bare så skønt at cykle afsted og mærke stemningen.

Onsdag stod den på eventyr - Selvfølgelig havde tourguiden forberedt sig godt, og det blev en fantastisk dag som vil stå klart i hukommelsen. Vi lejede en bil, hvilket betød venstrekørsel - men med en sej mand bag rettet er det intet problem. Afsted til et elefanthospital i nærheden af Hua Hin. Thomas havde hørt om det igennem en bekendt, som har arbejdet der, og nu ejer en babyelefant på stedet. Den fik ungerne lov at vaske efter en halv times elefanttrekking tur på 3 meter høje elefanter - wow, som efter turen blev fordret med hele bananklaser;)

Så gik turen tilbage mod Hua Hin, hvor maverne knurrede, så vi gjorde et stop ved Subway  og spiste sandwich i bilen "Det er hyggeligt, sagde Sofie";) Så afsted på trekkingtur til Hao Sam Roi Yot National Park, hvor vi skulle besøge Phraya Nakhon Cave. En grotte hvor kongen i sin tid fik bygget et lille tempel i det inderste indre. Templet bliver oplyst af solens stråler der baner sig vej ned gennem et hul foroven. Det var et fantastisk syn der mødte os. De smukke formationer af sandsten der ligner istapper, og så det smukke ensomme tempel der midt i det hele. Ungerne blev lokket gennem det  noget ufremkommelige terræn ved, at vi måske kunne være heldige at se aber på vejen. Det så vi desværre ikke, måske fordi munden ikke et sekund stod stille på de to mindste trekkere:) Vi så et andet lille behåret dyr, og et par edderkopper .... Det var en rigtig hård tur, for både børn og voksne. Der var et par bjerge der skulle bestiges, dog var der lavet "trappesten" men løbeskoene var et klogt valg! Mellem de to bjerge var der en skøn strand, hvor ungerne på hjemturen fik en dukkert, og en sodavand til trods for, at det var onsdag;) Det var så sejt gået af de to, og især Mikkel med de små ben han har - det blev til en High Five da vi nåede tilbage.

Sidste stop inden det gik mod huset igen, var en lille tur på floden hvor vi så Mangroveskove, aber, hejrer og andre vadefugle og smukke klippeformationer. Vi sejlede ud sidst på dagen, hvilket var anbefalet, for at se solen gå ned. Vi slappede af og nød bare at sidde og se smuk natur glide forbi. Tilbage i bilen fik Thomas og Sofie øje på en abe ved et tempel - Jeg var umiddelbart ikke helt tryg ved den, da Mikkel og jeg sad udenfor .... Så da den begyndte at komme tættere på bankede jeg (måske lettere febrilsk) på ruden - køøøøør ...;))) Ligepludselig var der aber overalt, men jeg måtte sande, at de ikke virkede specielt interesserede i os ;) Men så fik vi set aber! Ungernes øjne var blevet små, og blikket lidt stift efter dagens strabadser, men sejlturen var en smuk måde at afslutte en begivenhedsrig dag på. Vi mødte ganske få mennesker på vores vej - ikke de turistmagneter der findes andre steder - Det var bestemt kun med til at gøre dagen endnu mere fantastisk;)
Vel hjemme igen, hvor vi nød thai mad og så dagens afsnit af julekalenderen;))

Idag Torsdag har den igen stået på ren afslapning. Dog lånte jeg lige en cykel igen, så jeg kunne få afleveret en sæk vasketøj hos en af de lokale ;)

Ferie veninder ;)

Øl....eller æblejuice ??;))

Inde i det inderste indre - der var der en hund;))

Så små i alt det store;)