Livet på første klasse;)

Tirsdag var flyttedag igen - Vi skulle heller ikke langt denne gang. Ca 10 min i bil til det nye resort. Okay her snakker vi luksus luksus luksus...Vi har godt nok kun booket 3 dage her i første omgang. det er bare bedst at se tingene lidt an og mærke efter hvor der er rart at være - og det sted vi kom fra var uden tvivl super skønt - en lille afslapningslomme, men med to børn der godt kan lide at give den gas i en svømmepøl, så blev det til alt for meget tyssen på dem fra vores side. Havde godt nok luret det da jeg så deres Noise information skilt på værelset med afsluttende sætning"lets control noise in minimum to have a relaxing day"......;)) mon ikke russerne nyder freden nu - for ja, der er åbenbart kun os og resten er russere på ferie i Vietnam - og russere er efter min opfattelse ikke det mest smilende venlige og rummelige folkefærd - men morgenmad det kan de indtage! ;)

I mandags var vi på en lille gåtur fra resortet og ud til noget der hedder Streaming Fairy - Vi var lidt skeptiske over vejen dertil. Små hjemmelavede skilte inde mint i noget der lignede jeg ved ikke hvad af gammelt ragelse og høns - Typisk Vietnam;) Men for enden af stien var der en flod og der sad en dame og sagde på gebrokkent engelsk "Keep shoes - free, leave shoes here 5000 Vd (8 kroner);) Okay, og så ud i den flod med mudret vand aaaahhhh det var vi nu lidt tilbageholdende med, men da vi så nogle komme imod os i vandet, så i med os (det gik kun til anklerne;) og det viste sig at være den mest fantastiske tur - at gå i det kølende strømmende vand og se på smukke røde og hvide bjerglandskaber på begge sider. Vores guide gjorde hvad han kunne for at vise og fortælle os om omgivelserne - Vi var helt tilbage på abesprog men hvad - det virkede;) Vi så bananpalmer med klaser af bananer i og smukke blomster. Der hvor der var for mange sten, snuppede guiden lige Mikkel med over - og han accepetere det fuldt ud;) For enden af det rislende vand var der det fineste vandfald. Sådan opstår der lige pludselig fantastiske oplevelser lige for øjnene af os. Det var en tur vi ikke glemmer foreløbig.

I dag skriver vi torsdag morgen - Jeg sidder på det mest fantastiske resort, på vores lille terrasse og kigger ud over en gigantisk pool med små øer inde i midten. I baggrunden kan jeg høre havet ca. 50 meter væk. Ingen havudsigt - jo okay hvis jeg læner mig en smule frem, så er den der ;))
En dør bagerst i vores værelse fører ud til en lille privat terrasse/have med udendørs jacusi bruser og massagebænk - okay luksus! Havde bare ikke helt forestillet mig at det endte med, at det var mig der skulle massere ungerne. Mikkel smuttede lige op på bænken og sagde "massage tak" - så fik de begge en omgang massage og de var helt salige bagefter - Da jeg foreslog lidt musik til arbejdet bestilte han ACDC, og en tid igen aftenen efter;))
Et resort med plads til omkring 600 mennesker - men hvor er de allesammen? Vi tror der bor omkring 20-30 mennesker her lige nu. Der er mere personale end der er gæster. Sådan har det været alle steder vi er kommet - Men boede der 600 gæster her nu tror jeg simpelthen ikke de ville være klar til det. Byen kan slet ikke bære alle de resorts de bygger op, til det, er deres infrastruktur alt for ringe endnu. Men der er godt nok ikke en finger at sætte på det her sted - Sikkert russisk ejet, for det er det meste hernede! Så nu vil vi nyde 4 dage her i pomp og pragt;) Og om lidt når Thomas og sofie er tilbage fra morgenmaden vil jeg se om Mikkel snart er vågen og klar til at se hvad de byder på af lækkerier;)















Kommentarer